عجایب جهان

دنبال کنندگان ۱ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید

8,473 عجایب مهندسی پل گلدن گیت

دوشنبه, ۱۹ تیر ۱۳۹۶، ۰۷:۳۶ ب.ظ

پل گلدن گیت

نسخه قابل چاپ

پل گلدن گیت (دروازه‌ی طلایی) پلی معلق در دهانه‌ی شمالی شبه جزیره‌ی سانفرانسیسکو و بر روی اقیانوس آرام است که این شهر را به مارین کانتی متصل می‌کند. دهانه‌ی پل معلق گلدن گیت طولانی‌ترین دهانه در بین پل‌های سراسر جهان است و فاصله‌ی آن بیش از ۴۲۰۰ فوت می‌باشد. ساخت این پل در سال ۱۹۳۷ به پایان رسید و در حال حاضر نماد به رسمیت شناخته شده و بین المللی سان فرانسیسکو و ایالت کالیفرنیا است. رنگ این پل با مشاوره‌ی یکی از معمارهایش به نام ایرونیگ مورو نارنجی مایل به قرمز انتخاب شده است، چون با رنگ‌های محیط ترکیب نم‌یشود و در مه نیز می‌توان بخوبی آن را تشخیص داد.

پل گلدن گیت

طول این پل ۱٫۷ مایل است و در طول روز بطور متوسط ۱۸۰۰ وسیله‌ی نقلیه از روی آن عبور می‌کند. پل گلدن گیت شامل شش باند برای عبور (آزاد راه) است و در دو طرف آن پیاده روهای زیبایی وجود دارد که توسط عابرین پیاده و دوچرخه سواران مورد استفاده قرار می‌گیرد. حداکثر سرعت مجاز برای رانندگی بر روی پل در اول اکتبر ۱۹۸۳ از ۸۹ کیلومتر در ساعت به ۷۲ کیلومتر در ساعت کاهش پیدا کرد. پیاده‌روی شرقی در طول روز و پیاده رو غربی فقط در بعد از ظهرها و تعطیلات آخر هفته برای عبور دوچرخه سواران و عابرین پیاده باز می‌شود. (پیشنهاد می‌کنیم از مقاله “معرفی ساختمان امپایر استیت ایالات متحده آمریکا” نیز دیدن فرمایید.)

ایده ساخت این پل برای اولین بار در سال ۱۹۱۶ توسط جوزف اشتراوس مطرح شد که می‌توان با هزینه‌ای در حدود ۳۰ میلیون دلار پل معلقی را ساخت و در سال ۱۹۲۱ طرح نهایی خود را برای گرفتن تاییدیه به شهروندان و مسئولین ارائه کرد. در نوامبر ۱۹۳۰ شش شهرستان از شمال کالیفرنیا از جمله مارین کانتی و سان فرانسیسکو نیز به نفع این طرح رای دادند و سرانجام در ۱۲ نوامبر در ساعت ۳ بعد از ظهر ساخت این پل به تصویب دولت رسید و مردم مارین کانتی با بستن فروشگاه ها و تعطیلی کارهای خود این واقعه را جشن گرفتند. ساخت رسمی این پل در تاریخ ۵ ژانویه ی ۱۹۳۳ آغاز شد و چهار سال و نیم نیز بطول انجامید.

پل گلدن گیت

پل گلدن گیت بخاطر ظرافت و زیبایی و درعین حال سادگی‌اش به سمبلی جهانی برای سان فرانسیسکو و البته ایالات متحده تبدیل شده است. در ۲۷ می ۱۹۳۷ همزمان با افتتاح پل، جمعیتی بیست هزار نفری از شهرستان‌های مختلف بر روی این پل رژه رفتند و یک روز پس از آن رئیس جمهور وقت یعنی فرانکلین روزولت در ۲۸ می سازمان GGB را که برای مدیریت و اداره‌ی ترافیک پل بود، تاسیس کرد. برای ساختن این پل در حدود پنج هزار کارگر به کار گرفته شدند و تمامی درختان جنگل اورگان قطع شدند. در سال ۲۰۰۷ جشنی برای تولد ۷۰ سالگی پل گلدن گیت برگزار شد. گردشگران می‌توانند با پیاده روی و یا با دوچرخه بر روی این پل تجربه‌ای غیر قابل وصف را داشته باشند.

۹۶/۰۴/۱۹ موافقین ۱ مخالفین ۰
امیر توحیدی

ارسال نظر

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.