عجایب جهان

دنبال کنندگان ۱ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید

۱۳ مورد از عجایب ژاپن

چهارشنبه, ۱۹ مهر ۱۳۹۶، ۰۶:۲۶ ب.ظ
http://www.aparat.com/v/NfeDh.محاسبه‌‌‏ی صورت‌‌‏حساب با چرتکه

Persian-Epochtimes-Img

در ژاپن هنوز مغازه‌‌‏دارانی وجود‌‌‏دارند که از چرتکه برای محاسبه‌‌‏ی صورت‌‌‏حساب استفاده‌‌‏می‌‌‏کنند.این زن صاحب یک شیرینی‌‌‏فروشی در کیوتو است. اکثر افراد تصورشان از ژاپن، کشوری مدرن با تکنولوژی پیشرفته است اما واقعیت چیز دیگری است : آمیزه‌‌‏ای خوشایند از دوران قدیم و جدید.

۲.سرآشپزهای سوشی با کفش‌‌‏های چوبی

Persian-Epochtimes-Img

هنوز در ژاپن صندل‌‌‏های چوبی سنتی، « گِتا » ، با لباس‌‌‏های رسمی ژاپنی پوشیده‌‌‏می‌‌‏شوند. پاشنه‌‌‏های این صندل‌‌‏های معمولی حدود ۵ سانتیمتر است. نوعی صندل دیگر به نام « آشیدا گِتا » وجود دارد که پاشنه‌‌‏های آن در حدود ۱۵ تا ۲۰ سانتیمتر است. آن‌‌‏ها برای جلوگیری از کثیف‌‌‏شدن در روزهای بارانی استفاده‌‌‏می‌‌‏شدند، اما امروزه اغلب توسط سرآشپزان غذای سوشی برای ممانعت از تماس پاهایشان با ضایعات ماهی که بر کف زمین ریخته‌‌‏می‌‌‏شوند، مورداستفاده‌‌‏قرار‌‌‏می‌‌‏گیرند. بنابراین اگر روزی سرآشپزی را دید که قدش به‌‌‏طور غیرطبیعی بلند بود، نگاهی به کفش‌‌‏هایش بیاندازید.

۳.پیاده‌‌‏روی با خوک

Persian-Epochtimes-Img

این زن اهل کیوتو در حال پیاده‌‌‏روی با خوک خانگی خود است. مسلماً عبور خوک از خیابان به تنهایی بسیار خطرناک است.

۴.دستگاه‌‌‏های هوشمند

Persian-Epochtimes-Img

ژاپنی‌‌‏ها خدای اختراع دستگاه‌‌‏های عجیب هستند. در این تصویر یک دستگاه هوشمند در یکی از استراحتگاه‌‌‏های بین جاده‌‌‏ای در ژاپن را نشان‌‌‏می‌‌‏دهد که فقط برای باز و بسته‌‌‏کردن پنجره‌‌‏های غیرقابل‌‌‏دسترس به‌‌‏کار‌‌‏می‌‌‏رود.

۵.اخطار برداشتن سنگ قبر

Persian-Epochtimes-Img

در ژاپن خراب‌‌‏کردن ملک حتی در گورستان‌‌‏ها هم رخ‌‌‏می‌‌‏دهد. اگر خانواده‌‌‏ای دیگر نتواند از عهده‌‌‏ی پرداخت محل قبر برآید، سنگ قبر و کوزه‌‌‏ی خاکستردان درون آن برداشته‌‌‏می‌‌‏شود و فضای آن به کسانی که از عهده‌‌‏ی پرداخت آن برمی‌‌‏آیند، داده‌‌‏می‌‌‏شود. در این تصویر حکم تخلیه‌‌‏ی سنگ قبری از قرن هشتم در گورستان معبد کیومیزو- دِرا  Kiyomizu-dera در شهر کیوتو نشان‌‌‏داده‌‌‏شده‌‌‏است.

۶.سِرو غذا با تزئین‌‌‏های فوق‌‌‏العاده

Persian-Epochtimes-Img

این تصویر تنها، یک وعده‌‌‏ی غذایی با تزئینی فوق‌‌‏العاده را نشان‌‌‏می‌‌‏دهد. هر برگ از شاخ و برگ‌‌‏های پاییزی چیده‌‌‏شده‌‌‏است که متناسب با  بافت سینی و یا سبد پُرشده با اِشپل ماهی آزاد است.

۷.تلاقی گذشته با حال

Persian-Epochtimes-Img

هرچند گوشی‌‌‏های تاشو دیگر مربوط به زمان حال نمی‌‌‏شوند.

۸.توالت‌‌‏فرنگی‌‌‏ با صندلی خلبان

Persian-Epochtimes-Img

در ژاپن گزینه‌‌‏های بسیاری در انتخاب توالت وجود‌‌‏دارد. آنها  تنها در محل‌‌‏هایی با تکنولوژی پیشرفته یافت‌‌‏نمی‌‌‏شوند. این تصویر توالت‌‌‏های یک استراحتگاه بین جاده‌‌‏ای را نشان‌‌‏می‌‌‏دهد. به توالت سنتی‌‌‏ای که در منتهاعلیه سمت راست قراردارد، توجه‌‌‏کنید. هر نوع انتخابی وجوددارد !

۹.نقاشی‌‌‏های زنده

Persian-Epochtimes-Img

در ژاپن هر کجا که سرتان را بچرخانید یک تابلوی زنده‌‌‏ی نقاشی خواهید‌‌‏دید. در خارج از شهر این موضوع اغلب به‌‌‏طور چشمگیری اتفاق‌‌‏می‌‌‏افتد. تابلوهای نقاشیِ مناظر در ژاپن از نوع تصنعی و خیالی نیستند-نواحی روستایی واقعاً شبیه تابلوی نقاشی هستند. این تصویر از یاماناکا، واقع در حوزه‌‌‏ی ایشیکاوای ژاپن گرفته‌‌‏شده‌‌‏است.

۱۰. انتخاب‌‌‏های بی‌‌‏پایان در دستگاه‌‌‏های فروش خودکار سکه‌‌‏ای

Persian-Epochtimes-Img

حیرت‌‌‏اگیز است که چگونه می‌‌‏توان گزینه‌‌‏های بی‌‌‏شماری را در یک دستگاه خودکار فروش قهوه ‌‌‏یافت : انتخاب نوشیدنی، اندازه‌‌‏ی آن معمولی یا بزرگ باشد؟ مقدار شیر، شکر را انتخاب‌‌‏کنید؟ گرم یا سرد باشد؟ موکا، کاپوچینو یا اسپرسو؟ قهوه‌‌‏ی وانیلی، کاکائو، چای سبز دارای شیر؟ دوست‌‌‏دارید روی قهوه‌‌‏تان، دارچین باشد؟

دستگاه خودکار درست‌‌‏کردن قهوه

در ژاپن دستگاه خودکار سکه‌‌‏ای را وجود دارد که در واقع مراحل اندازه‌‌‏گیری، خرد‌‌‏کردن و دم‌‌‏کردن قهوه‌‌‏ی سفارشی را انجام‌‌‏می‌‌‏دهد- می‌‌‏توانید درحالیکه منتظر قهوه‌‌‏تان هستید تمامی این مراحل را از طریق دوربینی که در این دستگاه تعبیه‌‌‏شده، مشاهده‌‌‏کنید.

۱۱.درپوش‌‌‏های تزئینی دریچه‌‌‏های سطح خیابان

Persian-Epochtimes-Img

نمی‌‌‏توان تحت تأثیر میزانِ دقتی که حتی به کوچک‌‌‏ترین جزئیات در ژاپن شده‌‌‏است، قرار‌‌‏نگرفت. درپوش‌‌‏های دریچه‌‌‏های سطح خیابان، حسی از ویژگی‌‌‏های محلی را در خود دارند. چرا نتوان آثار عمومی را با هنر آمیخت. این تصویر از واجیما واقع در حوزه‌‌‏ی ایشاکاوای ژاپن گرفته‌‌‏شده‌‌‏است.

۱۲.دوچرخه‌‌‏های خلاقانه

Persian-Epochtimes-Img

خیلی بیشتر از آنچه که اغلب مردم فکر‌‌‏می‌‌‏کنند، می‌‌‏توان خلاقیت را در ساخت دوچرخه به‌‌‏کار‌‌‏برد.

۱۳. خانه‌‌‏های ضد بهمن

Persian-Epochtimes-Img

(تصاویر توسط سیندی دروکیر/ اپک‌‌‌‏تایمز تهیه‌‌‌‏شده‌‌‌‏ ‌‏است)


۹۶/۰۷/۱۹ موافقین ۱ مخالفین ۰
امیر توحیدی

ارسال نظر

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.